Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejsem ani Čech, ani Evropan

Necítím se ani tak, ani tak. Narodil jsem se tu, ale to je úplně jedno. Nejsem hrdý na svůj původ. Měl bych být? Na co přesně? Copak Češi jsou nějaký světový unikát?

Když řeknu, že jsem světoobčan, tak to může znít povýšeně, a to také nechci. Já jsem prostě já, a je jedno, odkud jsem. Lidi jsou různí, jeden je takový, druhý makový, bez ohledu na národnost nebo původ. Nechci si na Čechy stěžovat, jen nevnímám nějakou naši jedinečnost. A kdybych ji vnímal, připadal bych si jako nacista. Co je na Česku tak speciálního? Párkrát jsem za hranice vyjel a nemám pocit, že by Česko byl nějaký zázrak. Podle mě je tady speciální hlavně to, že tady prostě žijeme – a proto bychom se měli starat, abychom se tady měli dobře.

Budeme se mí dobře díky EU? Na demonstracích slyším – EU nám pořád něco nutí, my ale chceme rozhodovat sami! Tady si myslím, že je trochu sebeklam v tom "my" a "oni". My totiž nejsme tak úplně "my". Jakmile se přestaneme bavit o EU a diskuse zůstane v kontextu Česka, najednou se změní "my" na české občany, a "oni" bude znamenat ta ošklivá Fialova vláda. A já se ptám: je lepší, když náš řídí Evropská Unie, a nebo když náš řídí "Fialova vláda"?

Můžete namítnout, že Fialova vláda nás řídí dočasně, pak se vrátí Babiš, a za Babiše bude zase líp. V tom případě ale namítám já, že váš názor je v minoritě. I přesto, že ANO vyhrává preference, stále je má "jen" 35%. To je sice mnohem více, než ODS a další, ale stále je to méně, než 50%, jinými slovy – ANO sice vyhrává, ale stále jej více lidí nechce, než chce. Takže i s Babišem bude většina lidí nespokojená. Co ale víme je, že většina lidí je pro setrvání v EU (60%). Neznamená to náhodou, že Češi vlastně chtějí poslouchat raději EU, než vlastní vládu?

Jsou to jen moje spekulace, chci ale hlavně ukázat, že to s tím vlastenectvím možná není tak růžové, a možná, že by ani nemělo být. EU sice nejede nejlepším směrem, ale Česko také ne. Pokud budeme volat po tom, že chceme být soběstační, moc si tím nepomůžeme. A mě zajímá víc to, jestli se mám dobře, než jakýsi hřejivý pocit "pravého" vlastence.

Autor: Petr Bříza | úterý 14.11.2023 16:02 | karma článku: 9,06 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Petr Bříza

Obětní beránek

Jurečka se stal terčem aféry, která mi připadá naprosto absurdní. Podle mého názoru veřejnost zcela ztratila schopnost odlišit důležité problémy od těch okrajových.

17.1.2024 v 14:16 | Karma: 16,44 | Přečteno: 426x | Diskuse| Společnost

Petr Bříza

Snad Ukrajina ví, co dělá

Ukrajina znásobila útoky za ruské hranice. Má na to samozřejmě veškeré morální právo, nicméně čistě pragmaticky to může vést k mnohem horšímu stavu, než ve kterém se nachází teď.

31.12.2023 v 14:04 | Karma: 24,87 | Přečteno: 830x | Diskuse| Společnost

Petr Bříza

Jak vyhrát debatu

Když se dva hádají, třetí se směje. Ale kdo je ten třetí? Přemýšlejte. Neměli bychom se všichni tak trochu chytit za nos? Tento článek nebude příjemný. A bude trochu vulgární.

8.11.2023 v 20:20 | Karma: 11,01 | Přečteno: 326x | Diskuse| Společnost

Petr Bříza

Petr Pavel už prezidentuje, to je drzost

Média se naplnila fotografiemi Petra Pavla na bezpečnostní konferenci v Mnichově. Co tam dělá? Inaugurace ještě nebyla. Jakým právem už jedná Petr Pavel ve jménu našich občanů? Co si to vůbec dovoluje, pracovat napřed?

17.2.2023 v 17:46 | Karma: 35,62 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Společnost

Petr Bříza

Vláďa nemůže popřít, že chce válku

Všimněte si, že i když i když vláďa tvrdí, že válku nechce, dokázat to nemůže. Náhoda? Závěr si udělejte sami. Já nic netvrdím! Já jen sdílím!

17.2.2023 v 12:15 | Karma: 23,36 | Přečteno: 945x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1649x
Nikdy nelituji toho, co jsem udělal, ale toho, co jsem neudělal.

Seznam rubrik